Prosessdesign og ledelse

- dr. Michael Hammers teorier

Dette er et helt unikt kurs for deg som er interessert i faget intern forretningsutvikling. Du søker altså innsikt i det business systemet som virksomheten trenger for å produsere resultater i tråd med strategiske mål.

Dr. Michael Hammer (professor ved MIT) utviklet i samarbeid med nøkkelpersoner det verdenskjente rammeverket Business Process Management. Dessverre døde Hammer i 2008. Teoriene han utviklet videreføres og videreutvikles av Hammers tidligere partnere. Kursholderen Walter Popper er sentral i dette. Mer om kursholder og agenda finner du i feltene under.

Om kursholder dr. Walter Popper

Dr. Walter Popper, administrerende direktør i FCB Partners, er rådgiver for toppledere innen Business Process management, Change Management og Enterprise Transformation.

Han begynte på MIT på 1990-tallet og samarbeidet med dr. Michael Hammer for å forstå operational excellence og spesielt Lean og Six Sigma. Viktige spørsmål de stilte var: Hva tilbyr egentlig Lean og Six Sigma? Hvorfor fungerer de ikke alltid etter hensikten? Hva er manglene? Dette arbeidet ledet til teoriene om Business Process Reengineering og til slutt Business Process Management.

I 2008, etter dr. Hammers død, tok Popper over ledelsen av Hammer og Company. I de senere år har Popper videreutviklet BPM-tilnærmingen ved å inkludere digital strategi, design tenkning og smidig utvikling.

Har du spørsmål?

Kontakt dr. Sven H. Danielsen
Mobil: +47 90032717
e-post: sven.danielsen@aksena.no

Praktisk informasjon

Kurssted: Clarion Collection  Hotel Savoy, Oslo

Pris: 34.000+mva
Inkluderer kursmateriale og lunsj hver dag.

Påmeldingsfrist: STENGT

Hva skjer etter påmelding?
Ca. 2 uker før kursstart sender vi deg oppdatert informasjon om agenda og hotell. Kurset starter kl. 08.30 og avslutter 16.30. Siste dagen (fredag) avslutter vi kl. 15.30

Agenda May 21 – 24:

Day 1. May 21, Process Diagnosis (08.30-16.30)

  1. 1. Introduction by dr. Sven H. Danielsen, managing partner Aksena AS
  2. Process Flow: Observing starts & stops, steps & decisions, inputs & outputs
  3. Process Execution: Mapping people & technologies, standards & exceptions
  4. Process Performance: Assessing financial & operational, internal & external results
  5. Heat Map: Identifying, describing & prioritizing breakdowns

Day 2. May 22, Process Design (08.30-16.30)

  1. Process Flow: Re-ordering what happens & when; what to add, change, or eliminate
  2. Process Execution: Re-assigning who does what; where to digitize or automate
  3. Process Agility: Introducing real-time, sense-respond logic for customer self-service
  4. Process Customization: Using algorithms to authenticate, anticipate & individualize

Day 3. May 23, Process Management (08.30-16.30)

  1. Process Measurement: Establishing metrics including time, cost & quality
  2. Process Measurement: Measuring & using baselines, targets & trends
  3. Process Accountability: Introducing the role of process owner
  4. Process Accountability: Navigating the process-function matrix

 Day 4. May 24, Process Governance (08.30-15 .30)

  1. Process Maturity: Assessing people, process & technology
  2. Process Priorities: Identifying, evaluating & managing opportunities
  3. Process Governance: Establishing enterprise priorities, portfolio & coordination
  4. Summary and Conclusion

Bindende påmelding

BPM-kurs 21-24.mai